Uwaga – kolejna awaria systemu GIIF.MOFNET.GOV.PL
23.10.2024
Od wczoraj od godzin porannych trwa awaria systemy GIIF i jego usług w szczególności usługi rejestracji i pobierania certyfikatu komunikacyjnego dla użytkownika oraz usługi pobierania UPO i statusów przesyłanych raportów.
Certyfikat komunikacyjny generujemy wyłącznie dla nowego użytkownika lub w przypadku zmiany przez użytkownika podpisu kwalifikowanego.
Awaria została zgłoszona do służb technicznych Ministerstwa Finansów. Będziemy informować naszych użytkowników o usunięciu tej uciążliwości przez Ministerstwo Finansów.
Usługa przesyłania kart transakcji działa prawidłowo. Użytkownicy oprogramowania Notaris, którzy posiadają ważny zarejestrowany w GIIF podpis elektroniczny mogą wysyłać skutecznie raporty do GIIF. Natomiast nie będą mogli pobierać potwierdzenia UPO.
Nowi użytkownicy lub użytkownicy którym upłynął termin ważności podpisu elektronicznego nie będą mogli korzystać z usługi przesyłania kart transakcji. Natomiast mogą przygotowywać raporty i w momencie usunięcia awari przez MF raporty te mogą zostać przesłane do usługi aplikacji GIIF.MOFNET.GOV.PL
Prosimy zgłaszać wszystkie przypadki i utrudnienia do naszego Helpdesk.