Notaris info – Jak dodać nowy podpis kwalifikowany do Systemu
16.08.2024
W aplikacji Notaris Office przy używaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego korzystamy z ustawień systemowych i certyfikatów umieszczonych uprzednio w Systemie.Dodanie nowego podpisu kwalifikowanego do systemu Notaris Office wymaga kilku kroków. Poniżej znajduje się ogólna procedura, która może być stosowana do konfiguracji systemu.
Kroki dodawania nowego podpisu kwalifikowanego do systemu
- Wybór dostawcy certyfikatu kwalifikowanego: Upewnij się, że masz podpis kwalifikowany od zaufanego dostawcy usług certyfikacyjnych, który jest zgodny z regulacjami prawnymi w twoim kraju.
- Instalacja oprogramowania: Zainstaluj oprogramowanie dostarczone przez dostawcę podpisu. To oprogramowanie umożliwi systemowi dostęp do klucza prywatnego używanego do podpisu.
- Konfiguracja środowiska systemowego: Sprawdź, czy twój system operacyjny jest poprawnie skonfigurowany do korzystania z oprogramowania i sprzętu (np. czytnika kart, jeśli podpis kwalifikowany jest zapisany na karcie).
- Dodanie podpisu do systemu Notaris:
- Logowanie do systemu: Zaloguj się do systemu Notaris z odpowiednimi uprawnieniami administracyjnymi.
- Z pulpitu wybierz aplikację Notaris Cert, sprawdź ważność zarejestrowanych certyfikatów w Systemie, jeśli certyfikatu nie widzisz zainstaluj go zgodnie z instrukcją dostawcy produktu.
- Przejdź do sekcji zarządzania podpisami lub ustawień, wybierz użytkownik, w zakładce Podpis elektroniczny i certyfikaty kliknij na ikonkę klucza symbolizującą certyfikat, z menu wybierz prywatny podpis i potwierdź OK.
- Zak wybrany podpis kwalifikowany pozwoli na podpisywanie dokumentów w aplikacji Notaris.
- Uwaga ! Jeśli zmieniasz dodajesz niwy podpis to musisz go również dodać w aplikacjach Ministerstwa Finansów GIIF https://www.giif.mofnet.gov.pl oraz w aplikacjach KRN i Izb Notarialnych.
Wybrani przykładowi dostawcy produktu – Podpis Elektroniczny w Polsce
- Dostawcza KIR Produkt Szafir zobacz https://www.elektronicznypodpis.pl/pomoc
- Dostawca ASSECCO produkt Certum https://pomoc.certum.pl/pl/
Jeśli potrzebujesz pomocy skorzystaj z naszej usługi Helpdesk
https://cc.softcream.pl/helpdesk
© SoftCream Sp. z o.o.
ul. Grójecka 194, 02-390 Warszawa
KRS: 0000264165, REGON: 140719949, NIP: 5272533983
Regulamin oraz polityka prywatności cc apps: https://www.softcream.pl/platforma-creamcloud/